2010. december 28., kedd

Szemelgetés a Burok-ból

akkor tudatos egy élőlény, ha a környezetéről egy összetett képet alkot, és ahhoz igazodva cselekszik, gondolkodik, ezalatt értendő, hogy fel tudja idézni a már elmúlt eseményeket, és tervezni is tud

egy organizmusnak a világban való boldogulásához szükséges, hogy idegrendszerében felépítse a külvilág bizonyos részletességű modelljét, amin gondolatkísérleteket végezhet (képzelődhet, tervezhet), hogy aztán a gondolatban legeredményesebbnek tartott cselekvést tegye meg a gyakorlatban

Ez ugyanis gyorsabb és veszélytelenebb a számára, mint a gyakorlatban kipróbálni minden variációt.

Az éntudat akkor jön létre, amikor a modell olyan részletes lesz, hogy benne szerepel már a modelláló organizmus modellje (önmagunk képe) is.

Ez már a tudatosságnak egy felsőbb foka, hiszen szerepel a magunkról alkotott képünk, magatartásunkat, viselkedésünket a külvilághoz, és másokhoz igazgatjuk, ugyanakkor önmagunkat elhatároljuk a környezettől.

ahogy az elektromosságról és a mágnesességről is kiderült, hogy tulajdonképpen ugyanazon dolog különböző megnyilvánulásai, a szubjektív tapasztalatról és agyi korrelációijairól is kiderülhet valami hasonló

3 megjegyzés:

  1. Egyébként a haditervem félig valósult meg. Szép vörös a hajam, és vakáció előtt hógolyóbomba szakadt tesóm, és néhány haver fejére. Remélem még fog hullani sok-sok hó januárban, ugyanis jelenleg itthon rohadok, unalom van, és otthon (Váradotthon) vannak a többiek. A piercinget "ki kell érdemelni", tehát ha májusban sikerülnek az érettségijeim (magyar, angol emeltszint)akkor már apuék se mondhatnak semmit, bebizonyítom nekik, hogy nem vagyok "tróger", csak ebben nyilvánul meg -részben- az önmegvalósítási szándékom.

    VálaszTörlés
  2. azta-bazta, te sikerember! ügyes vagy :) licis koromban én is nagyon szerettem volna egy nyelvpiercinget, persze addig magyarázott a család, hogy feladtam - ez az én gyengeségem volt, mostmár keményebb vagyok :)

    itthon-otthon - vándornép :)

    magyarból nem érettségiztem, németszakosként kihagyhattam.. meg is látszik, elég gyakran

    nálam az a terv, hogy nagy pocakkal (várandósan) se mondjak le a szilveszteri buliról.. múlthéten már bemelegítettem egy jó kis táncikálással a város egyetlen, elfogadható zenét játszó szórakozóhelyén

    VálaszTörlés